Liars go black and white!

Pretty Little Liars de Amerikaanse spannende tienerserie gebaseerd op boeken van Sara Shepard en is bezig met haar vierde televisie seizoen. (Ken je de serie niet klik hier voor een promo.) Voor episode nummer negentien genaamd ”Shadow Play” hebben ze iets bijzonders in petto. Namelijk een hele aflevering in zwart wit!

                      Foto: ABC Family
De aflevering is ontstaan door een ideeën pitch van ABC Family zelf (de zender waar PLL in de USA op te zien is). ABC Family had in hun beurt weer geluisterd naar de fans en hun reactie op het visuele gevoel van de serie.  Tevens geven ze ook een ode aan de filmmakers van Hitchcock en Noir. In de aflevering wordt de kleurverandering verklaart door de lichamelijke/geestelijke toestand van Spencer die het na een aantal slapeloze, A-research en pillen slikkende nachten niet allemaal meer op een rijtje heeft. Ze raakt de realiteit kwijt en bevindt zich enkele seconden later in een zwart-wit dimensie en haar versie van de realiteit. 

pretty-little-liars-shadow-play-ashley-benson-lucy-haleFoto: ABC Family
Joseph Dougherty, o.a. director, producer en schrijver van de serie, vertelt hierover ”It’s different than everything we have done so far (on Pretty Little Liars) but so far it looks wonderful. I feel really good about it. It’s not a joke. It’s not a gimmick. It had to have a raw emotional base and basically be a beautifully photographed black and white episode.”


Foto: ABC Family
Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de aflevering. Tevens heb ik zelf weinig tot geen zwart/wit films bekeken (wel de boefjes!). Shame on me! Ik hoop dan ook dat ik mij in de 1940’s kan gaan wanen met deze aflevering. Het haar, de make-up en de kleding zien er in iedergeval prachtig uit!

1392066703000-PLL-film-noir-2 LUCY HALE TROIAN BELLISARIO Pretty-Little-Liars-Black--White-Episode-PicturesFoto’s: ABC Family
De speciale black-and-white aflevering ‘Shadow Play’ van Pretty Little Liars is vanavond in de USA op tv. De Nederlandse fans moeten dus nog een nachtje wachten. Wel kun je alvast je hart ophalen bij de trailer (kan spoilers! bevatten). Arrivederci!

2 thoughts on “Liars go black and white!

  1. Awesome!! Ik moet echt weer PLL gaan kijken, ik loop echt achter maar deze aflevering lijkt me echt zo gaaf. De Halloween aflevering moet ik ook nog gaan kijken

Leave a Reply

