Rubik’s Cube

Wat is een bakker zonder een kwaliteits-oven en goed graan? Ja, dat is iemand die op weg is om een meesterbakker te worden maar nog niet beschikt over de juiste materialen. En ja, wat heeft deze bakker hier nodig om een ”Cubes Master” te worden? Nou simpel; een nieuw, schoon en mooi exemplaar! Ja, goed materiaal is nooit weg, zeker omdat dit het behalen van één van mijn ‘goals’ bevordert.

Ik beschikte al over een kubus die ik een keertje ergens voor €0.99 eurocent op te kop had getikt. Alleen door het keer-op-keer uit elkaar halen van de kubus was de kwaliteit sterk achteruit gegaan. De stickers laten los, er zitten zelfs al gaatjes in. En over het algemeen ziet hij er niet meer zo appetijtelijk uit. Graag wilde ik dit keer een ‘echte’ in handen krijgen, toch schrok ik een beetje van de prijs. Ja, waarom zorgt één ander stickertje meteen voor een verdriedubbeling van de prijs? Maar goed, wonder boven wonder zag ik de kubus een week later een stuk goedkoper in de schappen liggen.

Rubik's Cube #1

Tja, en hoe gaat het nu eigenlijk met het oplossen van de kubus? Zal jij je nu vast afvragen. Nou ik ben op weg, haha. Na veel YouTube filmpjes bekeken te hebben denk ik dat het maar houd bij de originele filmpjes van The Rubik’s Cube company. Het is alleen wel heel erg Amerikaans. Tot schaamrood aan je kaken toe. Maar goed, ze leggen daar duidelijk uit welke patronen en bewegingen je moet maken om elk blokje op de juiste plaats te krijgen. Ja, want met simpel draaien tot je een ons weegt kom je nergens. Inmiddels beheers ik een beetje stap één en twee van de handleiding. Dat is een het witte kruis voltooien en zorgen dat de middelste blokjes van boven dezelfde kleur hebben als het middelste vastzittende blokje.

Rubik's Cube #2

Het blijft lastig, maar ik ga mijn best doen.

Ciao bella!

Leave a Reply

